כלבנות חינוכית

מהי כלבנות חינוכית?

כלבנות חינוכית הינה פעילות העשרה מיוחדת במינה, המבוססת על יסודות הכלבנות הטיפולית.
מטרת הפעילות הינה הקניית ערכים ולימוד אחריות בדרך מהנה ומיוחדת בעזרת כלבים שאותרו כמתאימים, המאפשרים לילדים לגלות את עצמם ולחזק תכונות חיוביות הן בפן האישי והן בפן החברתי, תוך גילוי וחיבור עם חברו הטוב של האדם.

באמצעות לימוד אילוף, משחק ופעילויות עם הכלב – הילדים נחשפים להתנהגות וביצוע נכון, שהגמול עליו הוא חיובי ורצוי – ובכך יוצרים שינוי גם אצלם. הסתייעות בכלבים

מהווה מכפיל כח ומאפשרת להעניק מענה מיטבי תוך שילוב חוויה והנאה עבור הילדים.

למה זה חשוב?

התהליך אותו עוברים הילדים עם הכלבים מאפשר לפתח ולחזק מגוון תכונות ומעניק כלים להתמודדות, אותם יכלו הילדים ליישם לאחר מכן בכל תחומי החיים – בתחום החברתי, ההתנהגותי והלימודי.

למי זה מתאים?

כלבנות חינוכית מתאימה לילדים ובני נוער מכלל האוכלוסייה, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד וניתנת להתאמה לפי צרכי הקבוצה ולשילוב בין אוכלוסיות הילדים השונות כמו גם עוזרת לגשר בין הפערים.

איך זה עובד?

המפגשים משולבים בסדר היום של הילדים, במסגרת מערכת הלימודים ואנו מגיעים אליהם עם הכלבים וכל הציוד הנדרש. המפגשים הם פרטניים או בקבוצות ומתקיימים באזור שיוגדר כמתחם פעילות.

במהלך המפגשים אנו יוצרים יחד עם הילדים "מרחב אילוף" באמצעות מגוון שיטות, רעיונות ומשחקים מותאמים. הילדים לומדים לאלף את הכלב ולשלוט בהתנהגותו. האילוף החינוכי מבוסס על חיזוקים חיוביים המפתחים את המוטיבציה הפנימית של הכלב ושל הילדים.

כמו כן ישולבו תכנים עיוניים מעולם הכלבנות כגון  גזעי כלבים, עזרה ראשונה ועוד.

רצוי וניתן לקיים תכנית המשלבת פעילות בבית הספר ובחוות הכלבים בכפר הירוק, בחווה הילדים ייהנו ממגוון פעילויות שלא ניתן לקיים בבית הספר ויחשפו למספר רב של גזעי כלבים.

מה מעניקה הכלבנות החינוכית לילדים?

במישור ההתנהגותי – לימוד האילוף מבוסס על רכישת מיומנויות התנהגותיות כמו אסרטיביות, ביטחון עצמי, סבלנות ורוגע והפידבק הוא מידי – התנהגותו של הכלב משקפת את התנהגותו של הילד .

כך, עם הזמן התהליך:

  • משפר את התפקוד וההתנהגות.
  • מרגיע ומפחית ביטויי אלימות .
  • מחזק את יכולות השליטה העצמית.
  • מפתח מנהיגות חיובית
  • מייצר אמפתיה
  • יוצר תחושת אחריות המחזקת ומעצימה את הילד
  • מפתח מחויבות אותה יוכלו הילדים להפנות וליישם בשאר תחומי החיים

במישור הרגשי – הכלב הוא יצור חי המתקשר ומגיב למגוון רגשות, מביע אהבה וקבלה כמעט ללא תנאי ,מעניק אמון ואמפתיה, יודע לתת נחמה במצבי קושי ולגרום אושר. השימוש בכלב – כגורם מתווך בבניית הקשר והמשחק המשותף – מאפשרים לילד לפתח אמפתיה ומודעות לרגשותיהם ולרגשות הזולת ולשפר את מיומנויות הביטוי הרגשי.

כך, עם הזמן, התהליך:

  • תורם להעצמה פנימית.
  • משפר את הביטחון והדימוי העצמי .
  • מחזק את תחושת המסוגלות.
  • יוצר ומחזק קשרים חברתיים כמו גם מסייע בפיתוח קשרים חדשים וטיפוחם
  • מחנך לסובלנות כלפי האחר
  • מלמד להביע רגשות בצורה חיובית

במישור הפיזי – באילוף החינוכי משולבים תרגילי ספורט שהכלבים מבצעים באמצעות הכוונה ישירה של הילדים, כגון: משחקי מעבר מכשולים ומשוכות .פעילות זו מתאפיינת בעבודת צוות ושיתוף פעולה של הילד והכלב, אשר תורמת ומחזקת את כישורי התקשורת והמנהיגות ובנוסף מחזקת את הילדים במישור הפיזי באמצעות:

  • שיפור המוטוריקה העדינה והגסה
  • חיזוק שיווי משקל ואיזון נכון
  • קואורדינציה וזריזות
  • ניתוב האנרגיה לכיוונים חיוביים

העבודה החווייתית עם הכלבים יוצרת אצל הילדים מוטיבציה ורצון להגיע למפגשים ולהתמיד בהם. המפגש  החוזר עם הכלב – מפגש שתמיד שמח ומשמח, גורם להם לתחושת עילוי וחשיבות ומעצים את הציפיה שבין מפגש למפגש.

שיתוף פעולה מלא עם הצוות החינוכי:

אנו דוגלים בשיתוף פעולה מלא עם הצוות החינוכי והטיפולי הקיים, החל מאיתור הילדים שישולבו בפעילות ועד למעקב ובקרה שוטפים במסגרת ישיבות צוות מערכתיות.

בניית התוכנית תותאם לפי צרכי בית הספר והתלמידים המשולבים בקבוצות.

נשמח לתאם פגישה להצגת תוכנית העבודה ומתן מענה ממוקד לצרכים כפי שיעלו.

לפרטים ולהרשמה  נא להתקשר :0765418880